torsdag 26 maj 2011

NO ART - NO DREAM

Det är sjukt fint väder ute, vafan gör man inne egentligen?

Sitter och ritar at the moment, försöker fixa med nya karaktärers designer, hittills går det väldigt bra.

Ritade nyss en snubbe med långt blondt hår, luggen uppsatt. På bilden kan ni se att hans huvud är riktat snett åt sidan, sådana poser avskyr jag att rita om inte karaktären har lugg över halva ansiktet, tycker det är sjukt svårt att få till ena ögat men jag fixade det riktigt bra nu tycker jag, så jag är nöjd. Ignorera hans hand dock, är inget vidare på att rita det än. Jag är även väldigt glad över hur håret blev, har tidigare haft lite problem med att rita någon med uppsatt lugg.

Han heter Charlie och är trummis i ett band vid namn VULGAR. Ovanligt nog så ville jag inte ge honom så mycket piercingar och nöjde mig bara med en centrerad labrett.


Får se om jag lägger upp den färdiga bilden!

1 kommentar: