söndag 29 maj 2011

PIRATES OF THE CARIBBEAN

Som jag sade i mitt tidigare inlägg så åkte vi till Heron City för att se filmen, men först åt vi där också. Det fanns massor man kunde välja mellan, jag valde att äta sushi till exempel. Min syster tog Mc Donalds, Mamma tog något grekiskt med pommes och kött medan hennes sambo Peder och hans dotter tog wook. Sushin var för övrigt väldigt god, men jag har definitivt smakat bättre.

När vi var mätta och belåtna så gick vi för att köpa godis. Jag har tappat smak för plockgodis av någon anledning så jag tog natur istället med sällskap av en flaska Coca Cola Zero. När vi köpt allt gott så for vi upp till högsta våningen och gick in i bestämd salong där filmen skulle visas. Vi tog våra platser och reklamen spelade för full rulle. Jag blev lycklig när dem visade nya X-men filmens trailer, jag ska så se den när den kommer ut! Filmen satte tillslut igång och jag satt nog större delen av tiden med ett jättefånigt leende i ansiktet. Pep till av lycka när Captain Jack Sparrow dök upp och blev sedan alldeles till mig när Barbossa dök upp så tidigt i filmen. Jag måste dock säga det att jag inte alls var särskilt nöjd med hans outfit, men blev lycklig när han hade på sig sina vanliga kläder igen på slutet. Det var också ganska härligt att se Jack's Pappa, Captain Teague, dyka upp helt random där i början också, var inte alls beredd på det.

Jag kan nog inte säga att det är den bästa filmen jag har sett och den är definitivt inte lika bra som dem tidigare filmerna. Jack var inte alls lika crazy som han brukar vara och jag blev lite arg när han var all over den där Angelica, det är fan inte i hans natur att vara det. Sedan tyckte inte jag att Barbossa var lika högljudd, creepy och ja, crazy som förut. Men jag antar att det är för att han låtsades vara på Engelsmännens sida så han behövde väl tona ner sig en del. Jag kände nog att det var något som saknades faktiskt, den kändes inte riktigt komplett, men vill ändå inte säga att den sög för jag tyckte till viss grad om den.

Can I just have this in my room or?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar