måndag 13 juni 2011

YU-GI-OH! SEASON 0 FINISHED

Nu har jag äntligen sett klart säsong 0 av Yu-Gi-Oh!, men en film finns fortfarande kvar att ses innan jag kan börja kolla om säsong 1. Så den ska jag titta på imorgon, för nu måste jag snart gå och lägga mig så det känns dumt att påbörja något nu.

Jag tycker personligen att säsong 0 var helt underbar, jag uppskattade verkligen storyn då den skiljer sig ganska rejält mot dem andra säsongerna. Notera alltså att säsong 0 utspelar sig i dem första Yu-Gi-Oh! böckerna! Allt handlar inte om Duel Monsters, kortspelet som dem spelar i dem obanade säsongerna. Nu är det ett flertal olika spel som dem spelar, allt från kortspel till RPG. Själva animationen och grafiken är väl inte mycket att tala om, men jag fann den ändå charmig på något sätt. Är man ett fan av serien så tycker jag att man borde se den banade säsongen, själv så uppskattar jag Yu-Gi-Oh! så mycket mer nu i efterhand när har sett den!

För övrigt, när jag ändå är inne på ämnet Yu-Gi-Oh! så tänkte jag berätta att jag har laddat ned PC spelen, som den nörd jag är. Det finns tre olika, i den ena kan man duellera mot Jonouchi, den andra Yami Yugi och den tredje Kaiba. Grejen med dem här spelen är det att dem ska hjälpa en att bli bättre på själva kortleken, att man ska kunna förstå sig på dem olika korten som finns och lära sig att bygga upp strategier för att få ned motståndarens 8000 lifepoints till 0. Ju bättre man blir, alltså ju fler matcher man vinner, desto svårare blir spelet. Så man får alltså tänka till ganska rejält ibland. Men jag finner det underhållande och tidfördrivande!

Ni visste kanske inte att jag spelade mycket Duel Monsters när jag var yngre, jag hade en fet korthög och där hade jag bland annat en av mina favoritkort genom tiderna, Red Eyes Black Dragon! Tyvärr snodde min syster många av mina kort, bland annat min favorit, och klippte sönder dem. Blev sjukt ledsen, men vad kan man göra liksom? Men så idag när jag spelade mot Kaiba i PC spelet så tjöt jag till av lycka när jag vann matchen. Om man har vunnit en match så får man alltid tre kort, så gissa vad glad jag blev när jag såg att jag vann en Red Eyes! Hur fånigt det än låter så vart jag på så djävulskt bra humör!

Men åh, jag ska sluta babbla på om så ointresserade saker. För mig är det dock en väldigt kul grej, ni får tycka vad ni vill men jag står för vad jag tycker om. Önskar dock att jag hade någon som tyckte om det lika mycket som jag, då hade man kunnat prata med den personen om det. Men man kan ju alltid hoppas att denne någon dyker upp någon dag! Klockan är dock väldigt sent nu så nu måste jag gå och sova, har massor att göra imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar