fredag 15 juli 2011

DAG 05

VAD ÄR KÄRLEK?

Ja, vad är kärlek egentligen? Det är svårt att definiera det ordet för det finns så många som tycker olika. Men för mig är kärlek bland annat en livsstyrka. Jag stärks av att veta att jag har en speciell person som älskar just mig och stöttar mig genom varje litet steg jag tar. Det känns bra att veta att om jag mår dåligt så finns alltid den här personen där, oavsett vad det gäller, och kan hjälpa mig genom det svåra. Det är även en livsglädje. Jag mår så otroligt bra när jag är med min partner och mina bekymmer försvinner för stunden. Givetvis är det även helt underbart att kunna älska någon och visa min kärlek tillbaka på samma sätt.

Sedan finns det ju olika sorters kärlek, som kärleken man har till sin familj. Personligen tycker jag att det är mycket viktigt att familjemedlemmarna tydligt visar att man betyder något extra för dem. Känner man inte av deras kärlek så är ju något fel. Trotts dispyter så ska man alltid finnas där för varandra. Jag bråkar med min syster hela tiden, men det ändrar inte det faktum att vi ändå är systrar.

Men kärlek kan man känna till allt möjligt, inte bara till människor utan även saker. Man kanske har något man tycker om lite extra, som till exempel min tydliga kärlek till Dir en grey och deras musik. Det behöver inte betyda något för andra, det viktiga är att det betyder något för dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar