torsdag 15 september 2011

MIN HELG

Dum som jag är så har jag inte orkat skriva om vad mer som hände i helgen. Dagen efter Gröna Lund, på lördagen, så drog jag in till stan för att ta en fika. Köpte då en till av Dir en grey's skivor, UROBOROS, som ändå bara kostade 99:-. Sedan ringde jag upp Camilla för att jag inte ville åka hem så tidigt, hon sade att hon just då satt och fikade med någon annan men att jag jättegärna fick komma och joina. Så jag drog till Hötorget där dem satt på Wayne's Coffe. Fick träffa denne någon som hon var i sällskap med. Rasmus, en helt underbart härlig snubbe. Jag är så himla glad över att jag ringde Camilla den dagen, för min helg vart verkligen fullbordad. Efter fikat så irrade vi runt mest, pratade om lite allt möjligt och tittade runt, gick förbi alla matstånden som fanns runtom Sergels Torg. Sedan kände jag mig sjukt hungrig, så vi gick till Bamboo och åt buffé, super gott som vanligt! Vi satt där sjukt länge, fram till kvällen, men det var hur mysigt som helst. Men när vi lämnade stället så bestämde vi oss för att åka hem till Camilla, så då köpte vi diverse godsaker medan Rasmus köpte en helt sjukt snygg vattenpipa. Vi åkte därefter till Upplands Väsby och gick hem till Camilla där vi mest satt och chillade, rökte och pratade om allt och inget. Jag hade inte tänkt att jag skulle sova över, men det slutade med det i alla fall.

På söndagen vaknade jag av att jag fick sms där några andra väninnor till mig undrade om jag levde eller inte. Jag hade bestämt med en av dem att hon skulle komma hem till mig så att jag kunde bjuda på käk medan den andra undrade ifall hon fick hänga på. Tyvärr var jag tvungen att ringa upp och säga att det inte kunde bli något, för det första så var klockan efter 15:00, för det andra så var jag långt hem och för det tredje så såg mitt rum ut som ett helvete och behövde städas. Tack och lov så sade dem att det var okej och att dem förstod och att vi helt enkelt får ta det någon annan dag. Så underbara vänner jag har, orkar inte!

Hur som helst, vi degade ett tag hos Camilla tills vi bestämde oss för att dra ut på jakt efter föda. Vi hamnade tillslut på en sushi bar, sushin där var helt okej men inte så bra att dem slår Murasaki's om jag får säga det själv! Min mage hade dock redan börjat krångla så jag kunde inte äta upp allt, men fick med mig dem bitarna jag hade kvar i en gullig liten kartong. Tids nog drog vi därifrån och återvände hem till Camilla, men innan det så lekte vi runt på lekplatsen utanför hennes lägenhetsbyggnad. Man kände sig lite som fem år igen. Därefter gick jag och Rasmus iväg för att handla lite, medan Camilla stannade hos sig då hon kände att hon inte mådde så bra. Vi återvände tillslut hem till henne och fortsatte att chilla gärnet fram till kvällen, inte fören då satte jag och Rasmus oss på tåget. Han hoppade visserligen av vid T-centralen, men resan dit var asnice, vi pratade om en hel del och lärde känna varandra lite till.

Jag tackar dem båda, helgen har verkligen varit helt underbar och vore det inte för dem så hade jag väl antagligen spenderat större delen av tiden framför datorn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar