söndag 4 september 2011

TOKYO EXPO

Som ni vet sedan förra inlägget så var jag ju med ett gäng polare för att ha filmkväll hos någon annan. Det var kul, lärde känna nytt folk. Blev dock inget filmtittande alls, jag och en annan satt på balkongen och pratade i timmar om allt möjligt. Några joinade lite då och då också. När jag satt där på balkongen under stjärnhimlen, med Dir en grey på i bakgrunden och trevligt folk runtom så kände jag verkligen hur underbart livet kan vara.

Jag kom hem efter 05:00 på morgonen och gick genast och lade mig. Dock var jag tvungen att gå upp 12:00 samma dag, dem ville tvinga med mig till Tokyo Expo i Sollentuna så jag kunde inte direkt säga nej, det var ju ändå gratis. När vi väl kom dit så var det väl inte något direkt imponerande, det var massa små bås där som sålde diverse saker och även en massa konventare. Och alla var mer eller mindre mycket yngre än mig så man kände sig ganska gammal. Nu vet jag varför jag inte går på konvent längre, det är för mycket hyperaktiva läskiga barn där. Men det var ändå relativt nice, träffade många där som jag inte har sett på år och dar. Jag spenderade även omkring 400:- på grejer som jag bara inte kunde säga nej till. En tjock bilderbok med Dir en grey från deras "earlier days", Dir en grey's live DVD Macabre Tour, D'espairsRay's skiva IMMORTAL och en jättefin ring med en stor svart ros på.

Jag umgicks i princip tills mässan stängde, blev mot slutet erbjuden att dra till krogen med annat folk jag känner. Jag var så fruktansvärt trött vid den tiden, var på något konstigt humör också. Det vart ganska struligt när vi väl var utanför, så jag och några andra drog någon annanstans. Men det stället sög ganska hårt så jag drog typ hem lika snabbt som jag kom dit. Kom hem runt 01:00 och gjorde precis som natten innan, lade mig i sängen och däckade på två röda.

Så det var min helg det, håller för tillfället på och städar mitt rum och imorgon blir det skola. Känner att jag inte orkar med något alls egentligen, är så trött i huvudet att jag inte vet vart jag ska ta vägen riktigt. Men men, that's life.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar